Recepcja to dla wielu biur i ogólnie przedsiębiorstw miejsce absolutnie kluczowe. Na przykład w hotelach odpowiada ono za przebieg wszystkich informacji, koordynuje pracę pracowników, wita ludzi z zewnątrz oraz dysponuje ludźmi z wewnątrz organizacji.
Serce recepcji
Typowym punktem zbiorczym recepcji jest zawsze lada recepcyjna, którą umiejscawia się w centrum pomieszczenia lub w miejscu krytycznym dla przepływu osób, na przykład bezpośrednio naprzeciw wejścia. W ten sposób recepcja od razu przyciąga uwagę każdego gościa oraz staje się w bardzo dosłownym sensie wizytówką. Rola wizytówki nie jest bynajmniej symboliczna.Konieczne jest zadbanie o jej odpowiednie wypełnienie, co uzyskuje się poprzez skomponowanie jej z resztą wyposażania biura. Nie można zapomnieć również o wymogach technicznych, ponieważ lada musi być funkcjonalna dla pracownika i zapewniać odpowiednie usługi gościom. Jest to serce firmy, w którym informacja musi być zawsze dostępna.
Rozmiar recepcji
Lada jest w centrum recepcji, ale lada to nie cała recepcja. Trzeba zdawać sobie sprawę, że klient trafia do całego pomieszczenia i całe to pomieszczenie jest de facto wizytówką firmy. Ogromne znaczenie ma tutaj kwestia oczekiwania petenta i jego właściwego przyjęcia. W poczekalni u lekarza recepcja powinna być tylko częścią tego pomieszczenia. Pacjenci powinni mieć możliwość rozłożenia się na wygodnych krzesłach, które jednak będą połączone i ergonomicznie rozstawione, by zachować porządek w pomieszczeniu.
Dodatkowe wyposażenie
W przypadku kancelarii prawniczej trzeba zachować się inaczej, zainwestować w wygodne sofy i zapewnić gościom więcej komfortu. Do tego powinna dojść też wygoda rozumiana jako możliwość napicia się kawy lub herbaty, stolik, gazety i tym podobne udogodnienia. Jeśli chodzi o materiały do czytania, dobrze by było, gdyby były to propozycje branżowe, ale też ogólne, zwłaszcza w miejscach takich, jak poczekalnia u dentysty. Na koniec warto pamiętać też o tak potrzebnych rzeczach, jak wieszak na ubrania, a także o drobiazgach typu stojak na parasole.
Autor
Kacper Kaczor
Redakcja insanity-records.pl
Zobacz również
Polecamy
Najnowsze
Dlaczego projekt biura pomaga w tworzeniu dobrego wrażenia?
Bez wątpienia słyszałeś stare powiedzenie, że "pierwsze wrażenie jest wszystkim". To nie jest kłamstwo. Im lepsze wrażenie zrobisz na kimś... [...]