Menedżer musi nosić wiele kapeluszy, jeśli chodzi o podrzędne role, które wchodzą w zakres kategorii zarządzania.
Na przykład, w zależności od wielkości firmy, menedżer może pełnić rolę menedżera, lidera i nadzorcy w jednym miejscu. Jeśli firma jest znacznie większa, może pełnić tylko jedną z tych ról. Jednak wszyscy menedżerowie muszą inspirować swoich pracowników i działać jako wzór do naśladowania. W ramach tego, istnieje również rola mentora, którą należy rozważyć.
Mentor to ktoś, kto jest wzorem dla pracownika, ale także ktoś, kto pomaga mu w nauce, nadzoruje jego pracę i doradza mu, jest zawsze gotowy do zadawania pytań, a w zasadzie tworzy poczucie nauki i rozwoju wokół tego pracownika. W większych organizacjach menedżerowie często wskazują konkretnego doświadczonego pracownika, który pełni rolę mentora dla kogoś, kto jest nowy w firmie lub kogoś, kto jest dość młody i doświadczony.
Menedżerowie mogą jednak pełnić rolę mentora, nie posiadając stałego stanowiska.
Na przykład, jeśli pracownik wyrazi chęć przejścia na stanowisko kierownicze w pewnym momencie w przyszłości, jego obecny menedżer może pomóc mu w rozwijaniu umiejętności, po prostu dając mu trochę dodatkowej odpowiedzialności od czasu do czasu lub będąc tam, aby zadawać pytania. Może on również wypatrywać nowych możliwości nauki i kursów, na które pracownik mógłby się wybrać.
Mentor nie zawsze musi być w układzie jeden na jeden, może to być ktoś, kto jest inspirujący, można z nim porozmawiać, jest przystępny i otwarty na pytania. Oczywiście, pomaga również to, że menedżer nie nadzoruje dużej liczby pracowników.
W dużych firmach jest powód, dla którego istnieje więcej hierarchii lub zespołów zarządzających. Jeden menedżer po prostu nie może prowadzić, inspirować i motywować ogromnej liczby pracowników, jednocześnie zajmując się również codzienną działalnością. W tej sytuacji, możesz mieć kierownik biura, lider, lub nadzorca w miejscu, aby pomóc wziąć niektóre z obciążenia od. Mimo to, każdy członek zespołu zarządzającego powinien być przystępny, otwarty na dyskusję i odpowiedzi na pytania.
Zobacz ten film, aby dowiedzieć się, jak być mentorem.
W wielu aspektach bycie mentorem polega na byciu tam, gdzie jest to potrzebne, a jednocześnie dawaniu przykładu swoim pracownikom. Trzeba być dobrym słuchaczem i zawsze trzymać drzwi swojego biura uchylone (dosłownie lub w przenośni) na czas, kiedy pracownik może potrzebować rozmowy.
Autor
Kacper Kaczor
Redakcja insanity-records.pl
Polecamy
Najnowsze
Dlaczego projekt biura pomaga w tworzeniu dobrego wrażenia?
Bez wątpienia słyszałeś stare powiedzenie, że "pierwsze wrażenie jest wszystkim". To nie jest kłamstwo. Im lepsze wrażenie zrobisz na kimś... [...]