4 rzeczy, których menedżer nie powinien robić w czasie kryzysu

Menedżerowie muszą prowadzić i motywować swój zespół w dobrych i złych czasach. Kiedy sprawy są nieco bardziej wymagające, praca staje się trudniejsza.

W tej chwili wielu menedżerów stoi dokładnie w takiej sytuacji. Sytuacja COVID-19 spowodowała ogromną ilość niepewności i zmartwień i z pewnością dotyczy to wielu pracowników. W jednej chwili siedzą przy biurkach, wykonując swoje codzienne obowiązki, a potem nagle zostają zwolnieni z pracy lub zmuszeni do pracy w domu. To właśnie w takich sytuacjach dobry menedżer jakości naprawdę pokazuje swoje możliwości.

Oczywiście umiejętność efektywnego zarządzania pracownikami w czasie kryzysu nie jest czymś, na co można się naprawdę przygotować. Masz nadzieję, że nigdy nie będziesz musiał wiedzieć, jak to zrobić, ale kiedy to się stanie, podręczniki zasad wychodzą przez okno.

Zarządzanie kryzysowe jest ogromnym tematem i obejmuje to, jak pomóc pracownikom, jak podejmować ogromne decyzje biznesowe. Sprawdź ten ciekawy film na temat zarządzania kryzysowego poniżej.

Podczas zarządzania w kryzysie, zamiast myśleć o tym, co powinieneś zrobić, może lepiej skupić się na tym, czego nie powinieneś robić. Oto cztery rzeczy, których zdecydowanie powinieneś unikać.

Nie rób wszystkiego wokół siebie

Kierownik, który bierze pod uwagę tylko swoją pozycję i sprawia, że cała sprawa kręci się wokół niego, nie zrobi wiele dla morale w biurze. Pracownicy będą czuli się pozbawieni wsparcia, a w rezultacie wydajność z pewnością spadnie.

Nie zamykaj drzwi do biura

Nie dosłownie, oczywiście! Polityka otwartych drzwi oznacza, że pracownicy wiedzą, że mogą przyjść i porozmawiać z Tobą, jeśli tego potrzebują. Jeśli dasz jasno do zrozumienia, że nie jesteś zainteresowany lub nie masz czasu za każdym razem, gdy o to poproszą, w biurze zapanuje niepokój.

Nie unikaj komunikacji

Czasami trudno jest wyrazić słowami, co się dzieje, zwłaszcza jeśli samemu nie jest się do końca pewnym. Jednak jako menedżer musisz informować wszystkich, jak tylko możesz, i być transparentny. Należy również zachować bezstronność przez cały czas i upewnić się, że wszyscy wiedzą, że jeśli jest coś, co trzeba wiedzieć, to zostanie to powiedziane.

Nie wypieraj obaw pracowników

Odpychanie obaw i nie traktowanie ich poważnie spowoduje duży problem w biurze. Te obawy są ważne i trzeba się nimi zająć. Nie robiąc tego, po prostu pozwalasz wszystkim stać się nadmiernie martwić, być może o coś, co naprawdę nie musi się martwić. W rezultacie, morale spadnie.

Być może najlepszym sposobem na kryzys jest po prostu bycie tam dla swoich pracowników i bycie tak przejrzystym, jak to tylko możliwe.

Autor

Paulina Szosa

Redakcja insanity-records.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@insanity-records.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z odpowiednim wyposażeniem biura. Radzimy, na które elementy warto zwrócić uwagę, oraz przekonujemy, że właściwe zaaranżowanie poczekalni wcale nie jest kosztowne.

Zadbaj o komfort swojego miejsca pracy.